Waarom is conversie optimalisatie belangrijk voor jouw website?

Het hebben van een website is onmisbaar in de tijd van nu. Het is het visitekaartje van jouw dienst of product. Of je nou onderneemt in de verzekeringsbranche of een eigen kledingwinkel hebt; het is belangrijk dat je vindbaar bent voor jouw doelgroep. Of je nou regionaal of nationaal je doelgroep benaderd, het is in beide gevallen zaak jouw product of dienst online onder de ogen te brengen. Klanten oriënteren zich op een website en overwegen of zij jouw product de moeite waard vinden om aan te schaffen. Maar wat als de klantreis op jouw website onduidelijk is? Hoor je van klanten dat belangrijke pagina’s niet te vinden zijn? Of dat klikbare buttons juist niet werken. In dit geval is het uitvoeren van een goede CRO-analyse van essentieel belang voor de kwaliteit van jouw website.
Wat is CRO?
CRO oftewel conversie optimalisatie is het toepassen van de feedback van klanten in combinatie met data om jouw website te verbeteren. Conversie staat hier logischerwijs voor de omzet die bezoekers op jouw website doen. Een conversie kan ook een aanvraag voor een offerte zijn, of een inschrijving van een deelname. Dit is afhankelijk van de doelstelling die jij hebt met jouw website. Voor het verkopen van producten is een webshop een ‘must-have’. De beste webshop laten maken willen we natuurlijk allemaal, maar zolang deze webshop niet voldoet aan de ‘CRO-eisen’ zullen de conversies uitblijven.
Kan ik CRO zelf uitvoeren of moet ik dit uitbesteden?
Het toepassen van CRO en het gebruiken van de tools die hierbij horen is niet zomaar in een dag aangeleerd. Dit vereist leeruren in de praktijk. Het is namelijk van belang dat de feedback van klanten of de data van zogeheten; kliks, scrolls en muisbewegingen uitgewerkt worden tot een analyse. Uit deze analyse rolt een advies die je kan toepassen op je website. Mocht je CRO willen uitbesteden kan dat bij een marketingbureau, denk aan conversie optimalisatie Triple Pro Online Marketing. Een bureau helpt je bij het inschatten van kansen, het verzamelen van data en het uitvoeren van adviezen.