Hoe maak je jouw bedrijf online efficiënter.
De wereld wordt steeds meer digitaal. Mobieltjes en laptops zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Vooral nu de hele wereld opeens tegelijk thuis zat werd ook de zakenwereld opeens bijna helemaal digitaal. Het is nu dus belangrijker dan ooit tevoren dat jouw bedrijf ook online efficiënt is.
Een goede digitale werkplek
De eerste stap naar online efficiëntie is een goede digitale werkplek voor jou en je werknemers. Een digitale werkplek is een online omgeving waar jouw werknemers samen kunnen komen. In dit digitale platform vinden je werknemers en jij alle tools, informatie werkwijzen en werkculturen die ze nodig hebben om hun werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Doordat medewerkers in deze digitale werkplek alle bestanden en informatie kunnen delen met elkaar hoeven ze niet meer kostbare tijd te besteden aan het doorspitten van volle emailboxen en computers opzoek naar dat ene bestand dat ze nodig hebben.
Daarnaast helpt een digitale werkplek ook om de communicatie binnen het bedrijf te verbeteren. Niet alleen kunnen mensen in deze werkplek met elkaar praten, maar het is ook mogelijk om vragen te stellen aan alle werknemers waar dan weer de juiste persoon op kan reageren. Verder is het ook mogelijk om al het belangrijke nieuws van je organisatie aan alle leden tegelijk te tonen. Als je werknemers ‘s ochtends inloggen in de digitale werkplek zien ze meteen alle belangrijke updates binnen de organisatie. Zo hoeven ze niet ‘s ochtends eerst vele mailtjes te lezen om erachter te komen wat er binnen de organisatie speelt.
Een overzichtelijk online klantportaal
Niet alleen efficiëntie binnen het bedrijf is belangrijk ook bereikbaar zijn voor de klant is zeer belangrijk. Met deze bereikbaarheid kan een online klantportaal jou helpen. Waar een digitale werkplek bedoeld is om jouw werknemers te voorzien van alle informatie die ze nodig hebben doet een online klantportaal dit voor jouw klanten. In dit digitale portaal worden belangrijke info als facturen, bestellingen, en klantgegevens overzichtelijk gepresenteerd aan de klant. Deze informatie is normaal gesproken verspreid over verschillende platformen waarbij de klant elke keer weer moet inloggen, om dan onoverzichtelijke informatie te vinden. Maar met een online klantportaal vinden jouw klanten deze informatie makkelijk en snel, zo blijven ze tevreden. En een tevreden klant is een winstgevende klant.