Wat zijn de voordelen van een bedrijfsfilm laten maken?
Ben je bezig met het in kaart brengen van een branding strategie van jouw bedrijf? Heb je al gedacht aan het maken van een bedrijfsfilm laten maken? Een bedrijfsfilm is een goede toevoeging van jouw branding strategie aangezien het voor nieuwe potentiële klanten een duidelijk beeld geeft waar jouw organisatie voor staat. Een bedrijfsfilm kun je natuurlijk op verschillende manieren aan jouw potentiële klanten laten zien. Het doel van de video is afhankelijk van de boodschap dat je wilt overbrengen. Kies je voor een naamsbekendheid video? Dan is het in dit geval van belang dat jouw dienst of product en de functie hiervan duidelijk in de video aanwezig is.
Wil je een nieuw idee toelichten terwijl jouw doelgroep al bekend is met jouw dienst of product? Dan is het verstandig om een videomakerting campagne op te zetten. Twijfel je om te investeren in een bedrijfsfilm? Lees hieronder de voordelen van het laten maken van een bedrijfsfilm.
#1 Complexe vraagstukken eenvoudig in kaart brengen
Het eerste voordeel van een bedrijfsvideo is dat complexe vraagstukken eenvoudiger met beeld zijn over te brengen dan bijvoorbeeld met tekst. In een video leg je met bijvoorbeeld animatie of in een stappen uit waar jouw vraagstuk over gaat en hoe je dit oplost.
#2 Promotie van je eigen bedrijf
Een bedrijfsfilm is van toegevoegde waarde voor jouw marketingkanalen. Je kunt dit delen op je website en inzetten op bijvoorbeeld social mediakanalen. Eveneens is het een grote promotie van je eigen bedrijf aangezien je deze video voor een langere periode kunt inzetten. Een promotiefilm laten maken vereist een goed script en strategie. Een ervaren filmbedrijf is dan ook een goede optie om deze video zo professioneel mogelijk te maken.
#3 Het bereiken van een brede doelgroep
Met een video bereik je ten derde sneller een breder publiek. Je kunt klanten gemakkelijker bereiken dan bijvoorbeeld tekst. De hersenen hoeven minder intensief werk te verrichten als potentiële klanten een video krijgen te zien. Het lezen van een tekst wordt bewuster gedaan, dan het bekijken van een video. Door producten of diensten bekender te maken bij een groter publiek stimuleer je de kans dat jouw product gekocht wordt.